Sunday, January 9, 2011

Arabian,Chinese and others...but no malay...

Suasana kelas yang begitu ganjil,tiada melayu,hanya china,libya,turkey dan myammar.Saya keseorangan.Kesukaran untuk berkata-kata.Bahasa Inggeris yang lemah,kemudian dicampak ke level yang sedikit tinggi dari tahap saya(L4,saya rasa yang sepatutnya 3 dan ke bwh).Segalanya begitu asing.
ELS Language Centres - We Teach English to the World
langkah pertama masuk ke kelas,kesemua ahli kelas bertepuk tangan.Saya hairan."Umar,You've a new friend here"kata tc.Narlina.Baru saya sedar bahawa hanya kami berdua yang BERJANTINA lelaki di kelas itu.Tetapi selepas seminggu,bilangan pelajar lelaki menjadi 4.

Disini saya mulanya kurang biasa,majoriti kelas yang non-muslim dan suasana berbahasa inggeris. Saya terpaksa memaksa diri untuk turut berkata-kata.Dengan nilai tinggi yang dibayar,saya terpaksa mempositifkan diri untuk mencuba dan mencuba.

Suasana yang bercampur membuat saya sedikit kekok.Tidak biasa.Ketika di sekolah semuanya terpisah, tapi kesedarannya,inilah keadaan yang berlaku diluar.Terpaksa juga membiasakan diri sambil memperkuatkan diri menjaga diri.Sungguh,semuanya asing di sini!!!

amir afham,
12.48.a.m.,
9/01/11

No comments: